Den här helgen hade jag tänkt spendera hos Celeste i Fidenza, men vi kom fram till att det passar bättre att jag åker dit nästa helg. Så den här helgen kommer jag spendera i Milano. Efter lunch bestämde jag mig för att gå på stan och bara chilla, så jag tog spårvagnen till duomo och började med att köpa en kaffe från McDonald´s. De absolut bästa Caffé Americano, som alltså är vanligt filter kaffe, får man från McDonald´s!
 
Sen fortsatte jag att vandra längs Vittorio Emanuele II, som alltså är den största shopping gatan i centrum. Men oj vad mycket folk. Jag gick mest in i butiker och vände direkt för jag klarade inte av folkmängden. Först ska man trängas för att se på kläderna, sen köa för att få pröva och sen köa igen för att betala. Nej tack. Så jag fortsatte till en annan gata i centurm, där det inte var fullt så mycket folk, men ändå rätt mycket så jag tänkte att jag skulle pröva en grej jag tänkt på. Jag tog metron till tågstationen för att gå i butikerna där i stället, och det visade sig vara en utmärkt idé! I princip samma butiker som i centrum, men nästan inga folk i butikerna- yess!
 
Här ser ni dagens inköp. Svarta byxor, grå stickad blus, röd blus med fransdetaljer, ringar och ett par skor. Är mycket nöjd.

Kommentera

Publiceras ej