13,5 timmar efter att jag steg upp i Milano är jag nu i Åbo hos Antonia.  Och det känns braaaa!

Först tog jag taxi hemifrån till tågstationen i Milano därifrån jag satte mig på en buss till flygplatsen i Bergamo. På flygplatsen blev det dock väldigt stressigt p.g.a. dålig skyltning... Det slutade med att jag fick springa förbi en låååång kö för att komma till säkerhetskontrollen. Då ja kom fram sa jag åt kvinnan att jag hade bråttomt och vilket flyg jag skulle med. Hon gjorde mig bara mer stressad då hob sa typ "oj, du ska nog akynda dig då!". Jag var den sista att komma till gaten och jag han med mitt flyg och jag kunde pusta ut.

I Villmanstrand gick allt smidigt och jag tog en taxi till tågstation. Jag åt en god reissumies smörgås innan jag hoppade på tåget till Böle, där jag sedan bytte tåg till Åbo. 

Nu ska vi äta hos Antonia och ikväll ska vi ha julmys med klassen. Ska bli kul att träffa dem igen efter ett år!!

Kommentera

Publiceras ej