I morse beställde jag tågbiljetter och bokade hotell inför helgen. I morgon bitti tar jag tåget till Rimini, där jag har bokat hotell. Lördagen har jag tänkt spendera i Rimini och söndagen i San Marino. Och sen på måndag morgon åker jag tillbaka till Milano.
 
Jag hade tänkt åka till Florence den här helgen men tågbiljetterna var så dyra så det blev att tänka om. Jag kommer att åka i väg ensam i helgen, men det ska nog gå bra. Jag har googlat vad det finns att se och göra i både Rimini och San Marino, så har det lite på koll i alla fall. Och antagligen så finns det turistinformation på plats, därifrån jag kan få kartor. Och kollade just upp vägbeskrivningen från tågstationen till hotellet.
 
Då jag berättade åt mina värdföräldrar att jag skall åka ensam, sa de att det här är en skillnad mellan folk från norra och södra Europa. De menade att folk från norra Europa är mer självständiga,och att en person från södra Europa inte skulle åka iväg ensam. Har aldrig tänkt på det, har ingen aning om det stämmer.
 
I går fick jag ett e-mail från Ryan Air att mitt flyg hem till FInland i december har flyttats från morgonen till kvällen, så måste ta en titt på det och se hur jag ska lösa det. Men det får bli i nästa vecka.
 
Ooooch, bestämde just att jag ska åka till Rom en helg i december tillsammans med min klasskompis Emilia. Hon är på utbyte i Malta och vi kommer alltså att träffas i Rom. :)

Kommentera

Publiceras ej