Jo man tackar.

På förmiddagen fixade jag nycklar och grejer för mina utbytesstuderande jag är tutor åt. Då jag på ett ställe väntade på att få nyckeln kom en italienare fram till mig för att fråga några frågor. Jag hjälpte honom så gott jag kunde och det slutade med att han hängde med mig en stor del av dagen för att bl.a. betala kåravgiften, registrera sig på ÅA och handla. Allt det här hade jag ändå tänkt hjälpa en fransman, som hör till min tutorgrupp, med. Då jag och italienaren stod och väntade på att fransmannen skulle komma till mötesplatsen började jag bara av farten prata med en förbipasserande tysk, som även han kom att spendera en del av dagen med oss.

Jag trodde alltså att jag endast skulle hjälpa en fransman idag, men fick en italienare och tysk på köpet. Inte illa!

Jag var ute hela dagen och kom hem 18-tiden för att snabbt äta lunch/middag och sen åka till busstationen för att möta en till tysk och en amerikanska. Vi tre åkte och handlade och sen körde jag dem till sina respektive hem.

Det har varit en lång dag men det känns bra att kunna hjälpa dem. Jag vet ju själv hur svårt det kan vara ibland att vara på ett helt främmande ställe utan att veta någonting om någonting. Det är ett viktigt jobb jag har!

Domkyrkan var så fin med julgranen och månen, bilden visar dock inte hela dess skönhet.

Kommentera

Publiceras ej