Från och med i dag börjar vardagen på riktigt. Barnen har normala skoldagar, vilket för Giacomo betyder skola från 8-15.30 och för Martina 9-15.45. Min uppgift är alltså att plocka upp dem från skolan och sedan hjälpa Giacomo med engelska läxorna. Men vi har inte riktigt organiserat allt ännu, det största problemet är väl VAR vi ska göra läxorna, för vi måste sitta någonstans där det är lugnt och tyst. Men i dag kommer också mamman med och hämtar barnen, så ska vi se hur vi gör.
 
I morse åkte jag till min "skola" för att reda ut lite angående italienska kursen jag skall gå. Nu ör allt klart- måndagar och fredagar klockan 9.30-13.30, med start 1.10. 
 
Det här är Rufus. Honom ser jag varje dag då jag går förbi brandstationen. Han bor på brandstationen och ligger oftast utanför på trottoaren och sover.
 
 

Kommentera

Publiceras ej