Jag gillar inte riktigt den italienska espresson, så nu har jag experimenterat mig fram till hur jag ska göra mitt eget kaffe. Eller det är helt okej att dricka en espresso nu som då, det jag egentligen inte tycker om med det är att du snabbt bara tar en klunk eller två så är det färdigt. Vill hellre ha en större kopp så det tar en stund att dricka.
 
Så här ser espressopannan ut. Den nederstadelen fylls med vatten, varpå det finns en slags sil dit man ska sätta kaffet. Sen kokar man det på spisen och pannan fylls med espresso. Nu har jag kommit fram till att om jag fyller på vattnet som vanligt men endast tillsätter en bråkdel av den mängd kaffe man egentligen ska använda får jag kaffet ungefär som jag vill ha det.
 
Då jag ännu häller i lite mjölk blir det en vanlig kopp kaffe.

Kommentera

Publiceras ej