Jag tror att jag aldrig i mitt liv varit så här taggad att börja studera igen. I går tog jag en titt på alla kurser jag har framför mig. Det kommer att bli en tuff vår- men jag är mer än redo! Efter ett år av allt annat än tufft skoljobb (typ) är jag fylld med ny energi och skolmotivation.
 
Så min plan är att i vår, tillsammans med årskursen under mig, gå alla kurser jag missade medan jag var i Kalifornien + att gå de kurser min egen årskurs kommer gå. Och åtminstone en praktik måste jag ha i vår. Min kandidatavhandling ska också opponeras i vår, så i maj kommer jag vara kandidat.
 
Sen är det också den kära gradun att tänka på. Min plan är faktiskt att även försöka klämma in en början på gradun under våren. Om möjligt. Och eventuellt skriva gradu under sommaren. Om möjligt. Om allt går enligt planerna kommer jag vara klar magister våren 2016. Men vi får väl se hur mina planer fungerar i praktiken och om tiden räcker till.
 
 

Kommentera

Publiceras ej