Det var totalt problemfritt att natta barnen, trots att det var första gången jag gjorde det.

Första gången jag sa att det var läggdags sa de förstås nej. De såg på en film som kom på tv, så de sa att e ville se den till slut men jag sa att filmen slutar för sent så det går tyvärr inte. Så istället frågade jag Giacomo hur många minuter till han ville titta, varpå han svarade 6 minuter. Jag satte på timern på min telefon, och då 6 minuter hade gått stängde jag av tv:n och båda gick och borstade tänderna. Utan gnäll.

Jag läste en kort saga på engelska och då jag var klar bad Giacomo mig att släcka lampan. Martina hade lite svårare att somna och hon ville att jag skulle lägga mig ner bredvid henne, vilket jag gjorde. Då jag legat bredvid henne en stund började hon leta efter min arm och ville att jag skulle hålla om henne. Det tog inte många minuter innan hon somnade så.

Jag är imponerad över hur bra de kan bete sig om de vill (läs: då de är tillsammans med mig och inte med föräldrarna). Mina gullegrisar!

Kommentera

Publiceras ej