Tänkte bara skriva ett kort avslutande inlägg om att jag är hemkommen från mitt livs äventyr. Jag kom alltså hem till Finland igen till midsommar. Sedan dess har jag hållit mig i hemsknutarna och jobbat.
 
Efter att terminen på Pitzer College slutade i mitten av maj for jag på roadtrip genom USA tillsammans med fyra andra utbytesstuderanden. Vi hyrde en bil och började körde upp norrut längs Highway 1. Det tog oss ca två veckor att ta oss till gränse till Kanada. På vägen stoppade vi på flera ställen, bland annat Santa Barbara, Yosemite National Park, San Fransisco och Seattle. Bilen lämnade vi i Seattle och fortsatte sedan äventyret med buss över gränsen till Kanada för att spendera några dagar i Vancouver. Därifrån flög vi sedan till Chicago, varifrån vi sedan åkte buss till östkusten och Washington. Resan fortsatte norrut längs östkusten med ett stop i Philadelphia och mina rumskompisar från campus, varefter äventyret avslutades i New York. Det är omöjligt att beskriva med ord allt vad vi har upplevt och gjort tillsammans. Det absolut bästa jag någonsin gjort!! Jag har närmare 10 000 bilder från tiden i USA, här ska ni få se några.
 
Just innan vi började vår en månads resa
 
Såhär ser vyerna ut längs med Highway 1, otroligt vackert! Vägen ser ni alltså till höger om stranden.
 
Härligt
 
En av de många solnedgångarna vi njutit av. Det här är Pfeiffer Beach.
 
 
Yosemite National Park, där vi vandrade omkring en dag.
Det blev många timmar tillsammans i vår fullproppade bil
 
Alla vi och Golden Gate i bakgrunden
 
 
 
I väntan på mat i Seattle
 
Chicago
 
Vita Huset i Washington
 
Utsikt över New York
 
Här är vi på ön där Frihetsgudinnan finns. NYC i bakgrunden.
 
Jag skulle kunna ladda upp hur många bilder som helst, men det här får räcka. :)

Kommentera

Publiceras ej