I kväll ska jag ta tåget till Treviso, utanför Venedig, för att spendera helgen tillsammans med Luca! Ska bli såå kul!! Så förvänta er inte alltför många inlägg över helgen. ;) Tåget tar lite mer än 3 timmar. Och oj så svårt det kan vara att köpa en biljett... I går kväll försökte jag köpa en biljett online, men internet var så otroligt långsamt så det var omöjligt. Faktumet att det är svårt att kommunicera med mamman i huset och hennes syster som var här i går gjorde det inte lättare. Så jag bestämde mig för att i dag åka till tågstationen för att köpa en biljett. Så efter att jag hade träffat de andra au pairerna fortsatte jag till tågstationen för att enkelt köpa en biljett. Trodde jag.
 
Det fanns massvis med  self-service biljettmaskiner, men så klart fungerade de inte. Så det var seriöst åtminstone 100 personer i kö för att köpa en biljett från biljettkassan, på grund av att self-service maskinerna inte fungerade. Det lockade inte precis att ställa sig i den kön. Till sist hittade jag en fungerande self-service maskin. Trodde jag. Mannen som var framför mig i kön köpte sin biljett, men sen var det min tur, men maskinen ville inte betjäna mig. Lite uppgiven ringde jag Luca och berättade vad som var på gång. "This is Italy, Mathild" svarade han. Sen bokade han enkelt en biljett åt mig online.
 
Jag och Luca utanför Vita Huset.
 
New York City, på väg till Frihetsgudinnan
 
See you tonight, my friend!

Kommentera

Publiceras ej