Kl. 10.30 mötte jag upp fem andra au pairer för att dricka en kaffe tillsammans. Som ni kanske minns har jag tidigare träffat två tyska flickor, Pauline och Britt,och i dag skulle även andra au pairer komma. Men det blev lite kul i början:
 
Jag anlände till mötesplatsen först. Jag såg ingen annan som såg ut att vänta på någon, så jag blev osäker om jag var på rätt plats eftersom jag blivit tillsagd att vi skulle mötas på "McDonald´s framför Duomo". Då jag kom till Duomo såg jag ett "McCafé" framför Duomo, och så visste jag att det också fanns ett "McDonald´s" på ena sidan av Duomo, så var osäker vilket det var.
 
Då jag väntat en stund utan att se någon annan SMS:ade jag Pauline för att fråga om platsen. Jag var på rätt ställe. Pauline sa att hon kommer bli sen, liksom Britt. Så där stod jag och sökte efter folk som jag inte visste hur de såg ut. Efter en stund ser jag två andra flickor som står och väntar på nån, men hade ju förstås ingen aning om de var au pairer eller inte... Plötsligt ringer min telefon, och det var en av flickorna som stod och väntade en bit från mig som ringde. Pauline hade gett henne mitt nummer så hon kunde ringa mig, så vi skulle hitta varandra. Och sen var det ju förstås så att även den tredje flickan som stod och väntade en bit från oss var en au pair. Så lustigt det kan bli ibland!
 
 
Caffé Americano with hot milk, please

Kommentera

Publiceras ej