Söndagen spenderade vi i Cannes, som är känt för den internationella filmfestivalen som åligen hålls där. Precis som Nice, tyckte jag att staden och stranden var fin, men inget speciellt. Inget som gjorde att städerna i sig stack ut på något vis, utan de var som vilken stad vid kusten som helst.
 
Men det var skönt att vara vid kusten och vandra mellan palmerna några dagar, som ombyte från Milano. Dagen i Cannes var väldigt chill, det fanns inte så många sevärdheter så vi vandrade mest runt, åt lunch och satt vid havet och pratade.
 
Vi vandrade längs La Croisette, längs med stranden
 
 
Konstverk utanför området där filmfestivalen hålls
 
Min absoluta favoritbild för dagen!
 
Liknande statyer fanns lite här och där
 
Utsikt över staden
 
Fin utsikt
 
Jag missade lite med min packning... Då jag kollade väderprognosen för helgen visade det att det skulle regna och vara ganska kallt, så jag hade endast en klänning med mig och resten av packningen bestod av varmare kläder. Det slutade med att jag i princip endast använde den här klänningen och alla andra kläder blev oanvända. Så kan det gå.
 

Kommentera

Publiceras ej