Hmm, förstår inte. Ibland publiceras inte inläggen som jag vill. Nåja, det här är från i tisdags.
 
På förmiddagen var jag och simmade, och nu är jag hemma igen och har ätit lunch. Giacomo har fotbollsträning efter skolan i dag, så det blir att vänta på honom tillsammans med Martina och antagligen deras morfar. Då vi kommer hem, runt 17.30 gissar jag, gör vi Giacomos läxor. Han har också ett litet prov på fredag, så vi kommer också att öva G,O,U,L,F och B. Han ska kunna skriva dem, veta hur de låter och kunna två ord som börjar på respektive bokstav. Han är endast 6 år, och det här är alltså på engelska. Höga krav.
 
I går fick jag äntligen tag på det jag behövde till Celes och Lucas examenspresent. Jag köpte också mina första julklappar.
 
Martina var lite krasslig över helgen, så hon var hemma i går. Hon hade mycket energi på eftermiddagen efter att hon sovit. Hon dansade och sjöng och skojade runt och använde alla engelska ord hon kunde. Plötsligt sa hon "Mathilda is dead" och tittade på mig med stora ögon för att se min reaktion. Sen brast vi båda ut i skratt. Jag lärde henne också ett nytt ord, "poop" hehehe. Vi hade en riktigt rolig eftermiddag faktiskt!
 
Sen ville hon lyssna på halloweensånger på youtub på min dator. Hon såg en bild av min kompis Gina från Sydafrika, och frågade vem det var. Jag förklarade att det var en kompis som bodde långt bort. Sen kom jag på att Martinas dagistant är från Sydafrika, så jag berättade att min kompis är från samma land som hennes dagistant. Då utbrast Martina "Aaaaaah, in the jungle. Elephants and monleys!!!" Jag kunde inte hålla mig för skratt. Jag svarade "Yes, she is from the jungle". Hahahahahaha.

Kommentera

Publiceras ej