På förmiddagen var jag till en elektronikbutik med Alessandro. Han köpte julklappar till sina kollegor (i form av tv, mobil, robotdamsugare m.m.) och jag sökte inspiration till presenter åt Luca och Celeste till dom blir färdiga i skolan nästa helg. Och jag kom på en urbra idé i butiken. Jag tänker inte berätta ännu, ifall Cele eller Luca mot förmodan läser och översätter min blogg, hehe.
 
I alla fall... Jag glömmer hela tiden att det inte går att göra något snabbt och enkelt här.. Och jag blir så frustrerad. Deras present är bara en enkel sak, men oj så svårt det är att få tag på. Jag vet ine hur många butiker jag gick in i i dag utan att hitta det jag sökte. Och till på köpet funkade inte metrolinjen som jag behövde.
 
Så då jag inte kom ända fram till metrostopet dit jag ville, var jag tvungen att stiga av tidigare och passade på att besöka en annorlunda begravningsplats, eftersom jag var i närheten. Nedan ser ni bilder från Monumental Cemetery.
 
 
 
 
 
 
 
Och sen passade jag ännu på att besöka Chinatown. Då vi reste runt i USA besökte vi så många Chinatowns, så jag tänkte att jag måste gå dit nu också då det var så nära, bara för sakens skull. Jag visste inte ens att det fanns en Chinatown i Milano..
 
 
Senare åkte jag in till centrum för att fortsätta sökandet efter presenten, och det var fullt ös vid Duomo. I kväll spelar nämligen Italien och Kroatien på San Siro, så en massa kroater hade samlats i centrum.

Kommentera

Publiceras ej