I söndags hoppade jag på bussen till San Marino. Färden från Rimini tog ca 50 minuter.
 
Fun Fact om San Marino:
- Area: 61,2 km2
- Invånarantal: 32 600
- Beläget uppe på berget Titan
- Högsta punkten är belägen 749 meter över havet
- Det finns inga vattendrag där och inte heller någon jämn mark, utan endast bergiga kullar
- Världens minsta republik
- Europas tredje minsta land (efter Vatikanstaten och Monaco)
 
Tänker igen bara visa en massa bilder. Vädret var inte det bästa, det regnade lite från och till hela dagen. På morgonen då jag kom fram var det väldigt dimmigt (molnigt?), så man såg väldigt lite. Men plötsligt klarade det upp och man såg den häftiga naturen runtomkring. Var lite höjdrädd med jämna mellanrum. :D Det var verkligen ett annorlunda och häftigt ställe!
 
Ingången Porta Francesco
 
Utsikten på morgonen
 
Public Palace och Statue of Liberty
 
Basilica del Santo. Som ni ser var det superdimmigt.
 
Det började småningom spricka upp på ena sidan, och jag insåg hur högt uppe jag var.
 
I bakgrunden ser ni ett av de tre tornen/fort som finns i San Marino.Det här heter Guita.
 
Torre de Montale
 
Högs uppe på toppen syns ett torn. Och lååångt nere på marken till höger, under molnen, skymtar hus.
 
 
 
Ena sidan av tornen var molnig, andra inte
 
I mitten av bilden därni ser en svart lampa, dit klättrade jag upp och kuckade över kanten. Hundratals meter rakt ner. Usch.
 
Uppe bland molnen.

Kommentera

Publiceras ej