I lördags var jag alltså i Rimini. Jag bara vandrade längs gatorna hela dagen. Tror att jag bara laddar upp bilder, så får ni se.
 
Huvudtorget Piazza Cavour
 
Den 2000 år gamla bron Ponte d´Augusto e Tiberio
 
Porta Montanara
 
Piazza Tre Martini
 
Arco d´Augusto
 
 
Mera ruiner. Det här är en gammal amfiteater.
 
Då jag hade ätit middag på en restaurang i centrum och skulle betala, kom en man fram till mig och frågade om jag ville hänga med honom och hans gäng till en bar riktigt nära restaurangen. Mannen hade ätit middag på restaurangen tillsammans med två vänner och några fransmän som skulle uppträda på baren dit vi skulle. Charmen med att resa ensam!
 
Här uppträder fransmännen. "Our music is sad, but we are happy people" svarade en av bandmedlemmarna på frågan vad för slags musik de spelar. Håller med.
 
-----------------------------------------------------------------------------------------
På söndag kväll då jag kommit tillbaka till Rimini från San Marino gick jag till stranden och vandrade längs med havet och ut på piren.
 
 
 
 
Den här utsikten påminde mig otroligt mycket om Santa Monica i Los Angeles. Det var tider det.
 
Fontana dei Cavalli, ett av Riminis landmärken
 
Till middag var jag tvungen att smaka Riminis specialitet Piadina. För mycket fyllning och för blött för min smak.

Kommentera

Publiceras ej