I går på eftermiddagen var jag på kaffe med Maria från Österrike och i går kväll på aperitivo med Ana från Kanada & Brenna från USA. 

I dag på förmiddagen har jag varit ute och sprungit till San Siro och tillbaka. Public transportation strejkar igen, det är tredje gången nu medan jag varit här...
 
Annars känns det som om jag har mycket på gång. Jag har fem veckor kvar här i Milano, och det finns så mycket jag ännu vill se. Har de flesta helgerna klart planerade. I morgon hade jag tänkt åka till Florence, men nu då jag goolgade vädret visar det 100 % chans för regn och storm. Så det känns inte riktigt bra att betala nästan 100 euro för en tågbiljett och sedan spendera dagen i storm. Jag vet inte varför, men tågbiljetterna till Florence är dyra, trots att det inte ens är tvåtimmars tågresa dit. Har funderat att prova "blablacar" till Florence. Kanske borde kolla upp det.
 
Nästa helg blir Celeste pch Luca färdiga i skolan, så kommer åka till Cele på torsdag kväll och vara där hela helgen. Ser fram emot den här helgen, kommer vara en enda lång fest!! :)
 
Följande helg kommer Jenni hit på besök.
 
Helgen efter det är jag i Rom med logopediklasskompis Emilia
 
Sista helgen här har jag ännu inga planer för...
 
Och mellan allt resande över helgerna finns det massvis med saker i Milano som jag ännu inte gjort. Jag har bara tänkt att "jag hinner ju nog". Jag har inte ens varit inne i duomo, hehe. Men turistgrejer som det kan jag spara tills Jenni kommer.
 
 

Kommentera

Publiceras ej