Då jag steg av tåget i Fidenza, tre minuter tidigare (!!) än schemalagt, var jag för några minuter rädd att jag stigit av på fel stop. Men jag ringde Cele och hon sa att jag nog var på rätt ställe och att hon var på väg. Vi började lördagen med frukost på stan, varefter vi vandrade runt lite i centrum av Fidenza. Vi åt lunch, pasta förstås, hemma hos Cele tillsammans med hennes mamma och bror.
 
Efter lunch chillade vi lite och sen for vi och träffade Celes pojkvän och bästa kompis
 
Vi åkte till ett gammalt slott, som vi till och med fick gå in i.
 
Rebeller som vi är klättrade vi över muren för att komma närmare slottet då grinden var stängd.
 
 
 På lördag kväll åt jag och Cele middag i Parma med en av hennes studiekompisar och en tjej från Sverige. Då vi var mätta körde vi tillbaka till Fidenza till baren där Cele jobbar.
 
Jag fick träffa fler av Celes kompisar i baren. Senare drog vi vidare till ett dansställe och tidigt på söndag morgon kröp vi ner i sängen och sov några timmar.
 
På söndagen hade vi tänkt åka till Cinque Terrre (GOOGLA FÖR UNDERBARA BILDER!), men Celes pojkvän bjöd in oss till grillfest på hans gård så vi skippade Cinque Terre för denna gång.
 
Jag träffade fler av Celes kompisar och de var hur roliga som helst! Deras engelska var inte den bästa, men alla försökte och det blev superroligt och de gjorde narr av varandra HELA TIDEN. Vi grillade och åt och lekte olika lekar.
 
Det tog ca tre timmar för dessa killar att lista ut hur jag och Cele kunde veta vad den andra tänkte. Leken går ut på att en (jag eller Cele) blundar medan alla andra väljer ett föremål som de ska tänka på. Sedan föreslår de föremål för personen som blundade och med hjälp av lite magi visste jag/Cele alltid vilket föremålet var. Och TILL SIST, efter tre timmar, listade en av dem ut vad knepet var. De blev helt tokiga av glädje då de kom på det. Hahahaha. Och som de hade kämpat och funderat. Och de hade värsta lagandan, här på bilden står de och håller om varandra och diskuterar vad knepet kunda vara. De var så allvarliga och bestämda att lista ut det.
 
På söndag kväll åkte jag och Cele en sväng till Fidenza Village, som är en märkesklädsoutlet. Vi avslutade kvällen med hämtpizza tillsammans med några kompisar. Måndag morgon åt vi bara brunch innan Cele körde mig till tågstationen och jag åkte tillbaka till Milano.

Kommentera

Publiceras ej