Torsdag 30.1.2014 kl.15.47
 
Steg upp cirka 8 imorse, tog en snabb dusch och åt min greenbox-frukost medan jag ögnade igenom en text om Charles Bonnet Syndrome till dagens psykologilektion. Efter psykologilektionen åt jag lunch tillsammans med några andra internationals och sedan hade jag min andra och sista lektion för dagen: Directed Research in American Research. Som jag berättade tidigare ska jag också göra en praktik till den kursen, för att få ytterligare studiepoäng. Idag var jag på en interjuv till ett dagis som ligger riktigt nära mitt campus, det tar kanske 10 minuter att gå dit. Vi pratade lite och så fyllde jag i en blankett. Allt gick fint och jag börjar på måndag kl.9! :) Jag kommer att vara i en grupp med 3-4-åringar och min främsta uppgift är att bara leka med dem och hjälpa dem med olika sysslor. Helt enkelt att UMGÅS med dem- och det är jag bra på, visst PAPPA? ;) Vi kom överens om att jag ska komma en gång i veckan, och det kommer att vara måndagar kl. 9-12. Sammanlagt ska jag samla ihop minst 24 timmar över hela terminen. Känns som att det kommer att bli kul och ett bra komplement för allt skoljobb.
 
En kul grej är också att jag faktiskt "känner" en av dem som jobbar där. Det är en vän till min värdmamma som jobbar där. Då jag bodde hos värdfamiljen träffade jag alltså Danielle, som hon heter, och hon sa direkt att jag borde göra praktiken på hennes dagis. Men det här var alltså första veckan jag var i USA, så allt var nytt och främmande, så jag mindes inte alls vilket dagis hon jobbade på. Jag bara valde ett dagis nära mitt campus från en lista vi fått. Och så idag då jag kom till dagiset för interjuvn såg jag henne där. Vilket sammanträffande! :)
 
Så här ser dagiset ut.
 
Småningom ska vi gå på middag och efteråt måste jag delta i ett informationstillfälle som handlar om praktiken. Kl. 21 ska ja gå på en konstutställning, eller något liknande på Pomona campus. En tjej som går psykologikursen med mig frågade efter lektionen idag om jag ville följa med henne och en av hennes vänner till eventet. Har faktiskt aldrig varit på en riktig konstutställning, så det ska bli intressant. Hoppas jag. :D Det var så snällt av henne att bjuda med mig, kunde ju inte tacka nej. :)

Kommentera

Publiceras ej