I söndags tillbringade jag hela dagen i Disneyland tillsammans med dottern i min värdfamilj och tre av hennes kompisar. Jag blev hämtad med bil kl. 8 på morgonen och jag var hemma igen 01.10, en låååång dag kan man säga. En kompis till mamman i min värdfamilj jobbar i Disneyland, så hon hade fixat gratisbiljetter åt oss allihopa. Det var verkligen bra att vi inte behövde betala intrrädet eftersom det kostar över 100 dollar att gå in. Precis bredvid Disneyland finns en annan park som heter Disney California Adventure, som vi också besökte. I Disney California Adventure fanns det några lite större bergochdalbarnonor, men ingen som var RIKTIGT LÄSKIG. I Disneyland fanns det mest bergochdalbanor för yngre barn. Det fanns också olika "världar" som man kunde besöka: t.ex. Lilla Sjöjungfrun, Monsters Inc. och Indiana Jones. Det var otroligt mycket folk förståss. Minimum väntetid till mer eller mindre alla karuseller var 45 minuter. Till en grej köade vi ca 90 minuter!!
 
Med andra ord åkte vi inte i så jättemånga karuseller (jag trodde att det var det vi skulle göra hela dagen..). Det var trevligt att bara vandra omkring och uppleva hela atmosfären med olika uppträdanden och parader. Min favorit del av dagen var fyrverkerishowen! Det är helt klart den häftigaste fyrverkerishowen jag någonsin sett!
 
Min inträdesbiljett
 
Musse Pigg körde runt och vinkade och spelade musik
 
Den här fick jag! :D
 
Hela gänget.
 
Den här bilden är tagen då vi sitter i en "hiss" som först åker upp och sen faller fritt ner. Det här var nog typ den läskigaste grejen. Men kul!
 
 
Pirriga innan vi ska träffa Nalle Puh å co.
 
<3
 
 
 
Så mycket folk. Så mycket raketer.
 

Kommentera

Publiceras ej